Automüüja: riik jätku jõumeetodid, laadimistaristu eest hoolitseb vaba turg
Elektriautode müügis on suur potentsiaal ja põhjuseid, mis on siiani takistanud nende soetamist, jääb järjest vähemaks, kirjutab Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik Infopanga konkurentsiraportis.
Kahtlemata raputas 2025. aastast kehtima hakanud automaks meie autoturgu korralikult ning pärast aastalõpu ostubuumi on uus aasta kõigile automüüjatele rahulik. Samas näeme, et pikemas perspektiivis ei kao inimeste vajadus endale sõidukit soetada kuhugi ja juba mõne aja pärast ootame müügimahtude järk-järgulist taastumist.
Liikuvusekspert Marek Rannala ja reisitehnoloogiaettevõtte juht Michal Leman hoiatavad, et praegune süsteem soosib autost sõltumist ning sellel on märkimisväärne mõju nii tervisele kui elukeskkonnale.
Esimeses kvartalis tootsid Eesti elektrijaamad taastuvelektrit 677 gigavatt-tundi ehk kahe protsendi võrra enam kui eelmise aasta samal perioodil. Taastuvatest allikatest toodetud elektrienergia moodustas seejuures pea poole Eesti elektritoodangust ja kattis enam kui veerandi tarbimisest. Aastaks 2030 on Eestil eesmärk, et taastuvelekter kataks aasta lõikes 100% Eesti tarbimisest.
Eesti peaks olemasoleva energiatarbimise üle viima elektrile, sest elektrifitseerimine aitab tekitada energiatõhusust. Eesti majandusele positiivse laengu andmine algabki elektritarbimise plahvatuslikust kasvust, kirjutab Peeter Raudsik arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.