Kasvuhoonegaaside heitkogustega kauplemise süsteem laieneb merendussektorile
Merendussektori kasvuhoonegaaside heite vähendamiseks liidetakse valdkond Euroopa Liidu heitkogustega kauplemise süsteemiga (HKS). HKS kehtib juba energiatootmises ja tööstuses.
Heitkogustega kauplemise süsteem laieneb ka merendusele.
Foto: Andras Kralla
“Kliimamuutuste pidurdamiseks peavad kõik valdkonnad vaatama üle oma kasvuhoonegaaside jalajälje. Heitkogustega kauplemise süsteem annab heitele konkreetse hinna, mis suunab ettevõtjaid innovatsioonile ehk otsima nutikaid ja keskkonnasõbralikke lahendusi heite vähendamiseks,” ütles kliimaminister Yoko Alender.
Mõjuala 3 on kaudne heide, mida on kõige keerulisem hinnata. Mõjuala 3 jagatakse omakorda üles- ja allavoolu tegevusteks. Mida täpsemalt tuleb mõõta? Selgitame enim kasutatava juhise, GHG Protocoli järgi.
Euroopa Liit liigub kliimaneutraalsuse poole, kuid transpordisektori kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamine on endiselt pigem aeglane. Eile avaldatud EEA (European Environment Agency) aruande kohaselt raskendab transpordisektori üleminekut jätkusuutlikkusele suurenev transpordinõudlus ja nii inimeste kui ka kaupade veoks kasutatavate säästvate transpordiliikide aeglane kasv.
Kliimaminister Yoko Alender kinnitas Rail Balticu Pärnumaa planeeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande. Aruandes on välja toodud meetmed, mis aitavad trassi rajamisega kaasnevat keskkonnamõju leevendada.
Kestlikkusaruandluse esimene aasta on kohe käes. Audiitorid selgitavad detailselt, mida tahavad kestlikkusaruannetes näha ja milline peaks olema täpne ajajoon, et aruanne saaks auditeeritud.
Eesti transpordiettevõte Linford Transport OÜ kasutab Neste MY taastuvtoorainest diislikütust, sest see on osutunud kasulikuks rahvusvaheliste vedude korraldamisel. Oluliste äriotsuste tegemisel on ettevõte keskendunud partnerlussuhteid toetavatele ja konkurentsivõimet tõstvatele tegevustele ning selles on suurt rolli mänginud jätkusuutlikkus.