• 02.06.25, 21:29

EL kavatseb kliimaeesmärkide saavutamiseks nõudeid lõdvendada

Euroopa Komisjon kavatseb lõpuks paika seada 2040. aasta kliimaeesmärgi, kuid seda järeleandmistega. Näiteks tahetakse lubada süsinikukrediitide kasutamist, millele seisab Euroopa enda teadusnõukogu vastu.
Euroopa Komisjoni president Ursula von der Leyen. Foto: ZUMAPRESS.com/Scanpix
  • Euroopa Komisjoni president Ursula von der Leyen. Foto: ZUMAPRESS.com/Scanpix
Euroopa Liit on õiguslikult paika pannud kaks eesmärki: vähendada 2030. aastaks kasvuhoonegaaside (KHG) heidet 55% võrreldes 1990. aasta tasemega ning saavutada 2050. aastaks kliimaneutraalsus.
Euroopa Komisjon ütles juba mullu veebruaris, et tahab paika panna eesmärgi vähendada 2040. aastaks emissioonide hulka 90% võrreldes 1990. aastaga. Komisjon oleks pidanud selle ettepaneku esitama tänavu märtsis, ent see on kuid edasi lükkunud ja tuleb ilmselt välja kuu aja pärast, 2. juulil.
Näib, et sihi saavutamiseks lubatakse mitmeid mööndusi.

Seotud lood

Uudised
  • 01.07.24, 10:02
Süsinikuturu pahupool: ettevõtted teevad puude istutamisega keskkonnale hoopis kahju
Eestlased on kaasa läinud äriga, mis võib keskkonnale rohkem kahju kui kasu teha, kirjutab Äripäev.
Uudised
  • 15.11.24, 15:53
Valitsus nõustub Euroopa Liidu 2040. aasta kliimaeesmärkidega
Valitsus kinnitas, et Eesti nõustub Euroopa Komisjoni pakutud eesmärgiga vähendada 2040. aastaks kasvuhoonegaaside heidet Euroopa Liidu üleselt 90% võrreldes 1990. aastaga. Selleks on vaja uusi tehnoloogiaid, et süsinikku kinni püüda.
Uudised
  • 22.01.25, 13:37
Süsinikukrediite pakkuv idufirma Kwota läheb pingutusest hoolimata pankrotti
Kui saneerimine ei anna soovitud tulemust, peab astuma pankrotiteed ‒ nii läks süsinikukrediite müüva idufirma Kwotaga.
Uudised
  • 17.02.25, 11:04
Järgmine roheidu paneb uksed kinni. “Turg on sügavalt katki”
eAgronomist välja kasvanud Eesti idufirma teatas tegevuse lõpetamisest, sest nende turg on sügavalt katki.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.06.25, 16:08
Kas kestlikum ja mõistliku hinnaga ühistransport on võimalik?
Ühistransport pakub tõhusat alternatiivi autostumisele ja mängib seega suurt rolli kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisel. Oluline on ka sõiduki valik ja kasutatud kütus. Üleminek jätkusuutlikumale ühistranspordile kätkeb omi väljakutseid, kuna transpordiettevõtted peavad arvesse võtma oma veeremit, kindlaid nõudeid erinevat tüüpi liinide jaoks (nt linna- ja kaugliinid) ning ka üleüldist tasuvust liinivedusid korraldades.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kestlikkusuudised esilehele