Tallinna Sadam otsib alternatiive: tavakütustel toimimine muutub aina kallimaks
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanoolil sõitev laev. Praegu on rohemetanool diislist ja LNGst veel oluliselt kulukam, kuid tavakütused muutuvad aina kallimaks.
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev.
Foto: Tallinna Sadam
Metanoolilaev Eco Maestro tarbib taastuvatest energiaallikatest toodetud metanooli. Laev punkerdab Hollandis, kuid otsib ka teisi variante. Eestis praegu sellist kogust rohemetanooli ei ole.
Lisaks heitkogustele vähendas uute labade kasutuselevõtt ka veealuse müra ja laevavibratsiooni taset ning tõi kaasa rahalise säästu. Tallink Grupp kaalub, kas vahetada välja ka teiste laevade labasid.
Uue pakkeliini käivitamisega lõpetas Nõo Lihatööstus ämbrite kasutamise ning võtab järk-järgult kasutusele uudsed keskkonnasõbralikumad pakendid, mille tulemusel suureneb toodete säilivusaeg ja väheneb transpordi CO2 heide.
"Keskealine valge mees" ehk traditsioonilise juhi arhetüüp on tegelikult kestlikkuse etalon – stabiilse ja ellujääva äri sümbol, kelle najal on püsinud Eesti ettevõtlus ja majandus. Miks jääb aga mulje, et majandusvedurid eelistavad tuleviku ärimudelite disainimisest ja käima lükkamisest kõrvale jääda?