Eestlastele mõeldud tuulepargi miljonivedudele vingerdas end Soome firma
Soome vedajal õnnestus end vingerdada Eesti magusale tööotsale – vedada Enefit Greeni Sopi-Tootsi tuuleparki tuulikute hiiglaslikke osi, kirjutab Äripäev.
Quickporti autod olid tuulepargi osade vedamise juures Foto: Enefit Green
Kohalikke vedajaid kaitsev Euroopa Liidu reeglistik peaks sellised juhtumid ära hoidma, aga lõpuks läks asi ikkagi nii, et ükski asutus ei pannud kätt ette sellele, et Sopi-Tootsi suured eriveod tegid ära Soome vedaja Silvasti masinad. Suurele lepingule lootnud ja selleks valmistunud Eesti vedajad pidid nüüd hoopis koondama ja masinaid maha müüma.
Taastuvvesinikku kasutatakse üle maailma aina rohkem. Ka Eestis on arengud üsna optimistlikud ja on loota, et vesinikutehnoloogiate kasutuselevõtus ei jää me pealtvaatajateks, kirjutab Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) keskkonnaekspert Eva-Ingrid Rõõm.
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanoolil sõitev laev. Praegu on rohemetanool diislist ja LNGst veel oluliselt kulukam, kuid tavakütused muutuvad aina kallimaks.
Maailm võtab jätkusuutlikkust üha rohkem omaks ning heitmete vähendamise kiire vajadus on saanud selgemaks, seega on biokütused transpordisektori süsinikuheite vähendamisel üks võtmetähtsusega meede. Biokütuseid ümbritsev õiguskeskkond on keerukas ning erineb riigiti oluliselt.