Kliimakindla majanduse seadus sätestab ettevõtjate jaoks trajektoore, mida mööda on neil mõistlik liikuda, ütles minister Yoko Alender. Et ettevõtjad reaalselt nende trajektooride järgi liiguksid, selleks pakub seadus erineva kaliibriga meetmeid.
- Seaduse ettevalmistuse raames kuulati ära ligi 100 ettevõtjat ja äriorganisatsiooni. Kas kõik ka kuulda võeti, selgub nende tagasisidest, mida saab anda kuni 5. septembrini. Pidil uus kliimaminister Yoko Alender. Foto: Ken Mürk / ERR / Scanpix
Kliimaministeerium saatis täna avalikule kooskõlastusringile kliimakindla majanduse seaduse eelnõu ja seletuskirja, mis ministri Yoko Alenderi sõnul annab ettevõtjatele selgust selles, milliseid investeeringuid teha. „Ettevõtja näeb, mis on see trajektoor. Millal peab olema minu sektoris selline ja selline areng. Siis ta saab planeerida kuni aastani 2050. Ta näeb, et selline on trajektoor, järelikult on mõistlik teha selliseid investeeringuid,“ ütles Alender, tutvustades seadust ajakirjanikele.
Seotud lood
Suur intervjuu uue ministriga
Värske kliimaminister Yoko Alender (Reformierakond) jätkab ministeeriumi senist rada. Alenderi sõnul on tema ametiajal oodata bürokraatia vähenemist, taastuvenergia arendamist ja priskemaid hüvitisi erametsaomanikele. Ust ei sulge ta tuumajaama ega fosforiidi ees.
Infortar avaldas esimese Euroopa standarditele vastava kestlikkusaruande. Kuidas ESG mõjusid määrati ning tegevusi ja eesmärke raporteeriti?
Vaadates kliimaseaduse eelnõu, olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust, rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa Äripäeva Raadio hommikuprogrammis.
Euroopa Komisjoni mõjuhinnangutest lähtuvalt on aastaks 2030 ikka veel suurem osa maanteel liikuvatest sõidukitest bensiini- või diislimootoriga. Neste partnerlussuhete juhi Mats Hultmani sõnul on tähtis üleminekuajal pakkuda kestlikke kütuselahendusi ka neile sõidukitele ja masinaparkidele, mida ei ole otstarbekas välja vahetada näiteks elektriliste vastu.