Kliimaminister Yoko Alender ja valitsuse esindaja Ida-Virumaal Jaanus Purga Aidu tuulepargi avamisel.
Foto: Andras Kralla
Minister Piret Hartmani sõnul oli valitsuse peamine ootus Purgale õiglase ülemineku fondi ettevõtlusmeetmete käivitamisele kaasaaitamine, see ootus on edukalt täidetud, vahendas teade.
USA rohemetalli ja kemikaale tootev ettevõte Protio ja Tallinna Sadam allkirjastasid ühiste kavatsuste memorandumi, et uurida e-kütuste tootmise võimalusi. Protio tahab Muuga sadamas toota e-metanooli, jätkusuutlikku lennukikütust ja potentsiaalselt e-NG-d.
Kui Eesti ja Euroopa Liit tegutsevad maailmas, kus Hiina, India ja USA ei vii ellu mõjusat kliimapoliitikat, siis jääb see võitluseks tuuleveskitega, kirjutab EBSi professor ja rektor Meelis Kitsing Äripäeva essees.
Alexela juht Marti Hääl ja Eveconi juht Karl Kull tahavad kliimaseaduse eelnõus näha selgemat rollide ja vastutuse jaotust. Nad rõhutavad, et esmatähtis peab olema inimeste heaolu, mitte pelgalt heitkoguste vähendamine.
Metsandust ei käsitleta kliimaseaduse eelnõus piisavalt põhjalikult, kuigi eesmärkide täitmisel on suur lootus just metsandusel, tõdes Maaülikooli metsandus- ja inseneeria instituudi teadus- ja arenduskoostöö juht Marku Lamp saates “Mets ja majandus”.
Ühistransport pakub tõhusat alternatiivi autostumisele ja mängib seega suurt rolli kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisel. Mootor Grupi äriarendusdirektor Mart Raamat rõhutas Neste seminaril, et kestlikum ühistransport on võimalik, kuid see eeldab head tasakaalu leidmist erinevate tegurite vahel - tehnoloogia, keskkonnamõju, kuluefektiivsus ja kasutajale kättesaadav hind.