Kliimaminister Yoko Alenderi sõnutsi vaadatakse iga viie aasta tagant üle uute tehnoloogiate kasutamine.
Foto: Andras Kralla
Kliimaminister Yoko Alender (Reformierakond) ütles, et eelnõu on realistlik ja aus kokkulepe ning nüüd on valitsuse ülesanne see läbi töötada. “Kliimakindla majanduse seaduse koostamine on paljusid valdkondi pannud sügavalt mõtlema, kuidas nende tegevus kliimale mõjub. Kuigi seadus seab konkreetsed ootused riigisektorile, aitab ühine mõtestamine täpsemaid samme astuda,” märkis Alender.
Kliimaseaduse eelnõule saadeti üle 900 muudatusettepaneku. Tööstuse heitepuhver jääb, kuid nüüd vaatab ministeerium ka süsiniku kinnipüüdmise poole, mida on seni välditud.
“Kliimakindla majanduse seaduse koostamine on üks suurimaid kaasamisprotsesse Eesti ajaloos,” seisab uhke lause kliimaministeeriumi lehel. Need, kes olid kaasatud, pole selle väitega sugugi nõus.
Kliimaseaduse eelnõu kvaliteeti on tõmmanud alla soov teha seadus kõigest aastaga. Seetõttu on seaduse tekst üldine ega anna ettevõtjatele kindlustunnet, kirjutab tööandjate keskliidu innovatsiooninõunik ja kliimaseaduse juhtrühmas osalenud Kati Rostfeldt.
Eesti transpordiettevõte Linford Transport OÜ kasutab Neste MY taastuvtoorainest diislikütust, sest see on osutunud kasulikuks rahvusvaheliste vedude korraldamisel. Oluliste äriotsuste tegemisel on ettevõte keskendunud partnerlussuhteid toetavatele ja konkurentsivõimet tõstvatele tegevustele ning selles on suurt rolli mänginud jätkusuutlikkus.