• 11.02.25, 09:12

Eesti plaanib panna veeteetasu sõltuma laeva keskkonnanäitajast

Eesti kavandab sarnaselt Rootsi mudelile veeteetasude reformi, mis paneb maksu suuruse sõltuma laeva keskkonnanäitajast: mida keskkonnasõbalikum laev, seda väiksem maks.
Praegused veeteetasude reeglid on vananenud ega arvesta keskkonnamõjusid, leiab Kliimaministeerium.
  • Praegused veeteetasude reeglid on vananenud ega arvesta keskkonnamõjusid, leiab Kliimaministeerium.
  • Foto: Kliimaministeerium
„Traditsioonilise laevanduse süsinikujalajälg on suur. Kliimaeesmärkide täitmiseks tuleb heitmeid vähendada ning soodustada keskkonnasõbralikke lahendusi,” sõnas taristuminister Vladimir Svet. „Praegused veeteetasude reeglid on vananenud ega arvesta keskkonnamõjusid. Muudatustega soovime kehtestada soodustusi laevadele, mis saastavad vähem."

Seotud lood

Saated
  • 24.07.24, 11:37
Tallinna Sadam otsib alternatiive: tavakütustel toimimine muutub aina kallimaks
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanoolil sõitev laev. Praegu on rohemetanool diislist ja LNGst veel oluliselt kulukam, kuid tavakütused muutuvad aina kallimaks.
Uudised
  • 27.09.24, 10:47
USA ettevõte soovib hakata Muugal e-kütuseid tootma
USA rohemetalli ja kemikaale tootev ettevõte Protio ja Tallinna Sadam allkirjastasid ühiste kavatsuste memorandumi, et uurida e-kütuste tootmise võimalusi. Protio tahab Muuga sadamas toota e-metanooli, jätkusuutlikku lennukikütust ja potentsiaalselt e-NG-d.
Uudised
  • 08.10.24, 09:45
Eesti uurib koos Lätiga kestlike lennukikütuste tootmist
Eesti ja Läti alustasid ühise projektiga, mille eesmärk on uurida keskkonnasäästlike lennukikütuste tootmisvõimalusi oma riikides. Projekti läbiviimiseks eraldas Euroopa Komisjon mõlemale riigile 200 000 eurot.
Saated
  • 06.01.25, 11:41
Paavo Nõgene kestlikkusaruandlusest: kinnitage turvavöö, sõimu tuleb ohtralt
Tallink Grupi juht Paavo Nõgene tõdes, et eelmine aasta oli raske. Kestlikkusaruandlusesse suhtub ta kriitiliselt. “Paratamatult tuleb öelda ka seda, et kui ettevõtted püüavad tublid olla ja hakkama saada, siis riik virutab jälle mõne uue bürokraatiamasinaga,” ütleb Nõgene.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.08.25, 11:45
Keskealine valge mees jäeti kestlikkusmudelist välja?
"Keskealine valge mees" ehk traditsioonilise juhi arhetüüp on tegelikult kestlikkuse etalon – stabiilse ja ellujääva äri sümbol, kelle najal on püsinud Eesti ettevõtlus ja majandus. Miks jääb aga mulje, et majandusvedurid eelistavad tuleviku ärimudelite disainimisest ja käima lükkamisest kõrvale jääda?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kestlikkusuudised esilehele