• 03.06.25, 10:30

Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega

Fossiilkütuste osakaal on transpordisektoris hoopis kasvanud, heitkogustega kauplemise süsteemi ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld. Kui palju kõik lõpuks maksma läheb, ei tea täna keegi.
Taastuvkütuste juriidiline ekspert, vandeadvokaat Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes... masendav.
  • Taastuvkütuste juriidiline ekspert, vandeadvokaat Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes... masendav.
  • Foto: Tõnu Tramm
Taastuvkütuste juriidiline ekspert, vandeadvokaat Rene Frolov tõi Eesti Varude Keskuse kütusepäeval välja, et Eesti transpordikütuste portfellis on taastuvtoorainest kütuste osa vaid 4,3%, neli aastat tagasi oli see veel 5,5%.
„Eesti riik pole nende osakaalu suurendamiseks teinud mitte midagi, nagu ka teiste kohustuste täitmisel. Mis see kõik meile lõpuks maksma läheb, ei tea täna aga keegi,“ nentis taastuvkütuste juriidiline ekspert, vandeadvokaat Rene Frolov Eesti Varude Keskuse kütusepäeval.

Seotud lood

Uudised
  • 02.06.25, 21:29
EL kavatseb kliimaeesmärkide saavutamiseks nõudeid lõdvendada
Euroopa Komisjon kavatseb lõpuks paika seada 2040. aasta kliimaeesmärgi, kuid seda järeleandmistega. Näiteks tahetakse lubada süsinikukrediitide kasutamist, millele seisab Euroopa enda teadusnõukogu vastu.
Uudised
  • 21.02.25, 10:21
Sellise tempoga Euroopa Liit kliimaeesmärke ei täida
Euroopa Liidu tegevus pole piisav, et saavutada 2030. aasta kliimaeesmärke. Üksikutes sektorites liigume piisavalt kiiresti, enamikus jääme maha.
Uudised
  • 28.03.25, 16:39
Minister Sutt Brüsselis: ETS2 negatiivne mõju majandusele on liiga suur
Energeetika- ja keskkonnaminister Andres Sutt ütles Brüsselis keskkonnanõukogu kohtumistel, et kasvuhoonegaaside heite kaubanduse süsteemi ETS2 negatiivne mõju majandusele on võrreldes saadava kasuga ebaproportsionaalselt suur.
Uudised
  • 18.03.25, 13:55
Eesti kasvuhoonegaaside heide vähenes tunamullu pea kümnendiku võrra
Energeetika edeneb, transport seisab
Heite vähenemine oli kõige suurem energeetikas, murekohaks on transpordisektori jätkuvalt kõrge heide. Metsanduses sidumine väheneb, aga kiiret lahendust pole.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.06.25, 16:08
Kas kestlikum ja mõistliku hinnaga ühistransport on võimalik?
Ühistransport pakub tõhusat alternatiivi autostumisele ja mängib seega suurt rolli kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisel. Oluline on ka sõiduki valik ja kasutatud kütus. Üleminek jätkusuutlikumale ühistranspordile kätkeb omi väljakutseid, kuna transpordiettevõtted peavad arvesse võtma oma veeremit, kindlaid nõudeid erinevat tüüpi liinide jaoks (nt linna- ja kaugliinid) ning ka üleüldist tasuvust liinivedusid korraldades.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kestlikkusuudised esilehele