Eesti ja Läti hakkavad arendama nutipoisid, et tuvastada merereostust
Eesti ja Läti koostöös stardib täna pilootprojekt Gorsmart, et arendada välja kaks nutipoid, mis aitavad tuvastada merereostust ja riikidel koguda reaalajas andmeid merekeskkonna seisundi kohta.
Eesti ja Läti arendavad koostöös merepoisid, mis aitaksid tuvastada merereostust. Pildil on Eesti majandusvetesse tekkinud Venemaale suunduvate tankerite ja kaubalaevade ankruala, kus iga päev seisab kümneid aluseid. Foto: Andras Kralla
Riigilaevastiku arendusteenistuse direktor Sander Sääsk ütles, et ökoloogiliseks kaitseks on esmatähtis kiiresti tuvastada merereostus, et seejärel seda eemaldama hakata.
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanoolil sõitev laev. Praegu on rohemetanool diislist ja LNGst veel oluliselt kulukam, kuid tavakütused muutuvad aina kallimaks.
USA rohemetalli ja kemikaale tootev ettevõte Protio ja Tallinna Sadam allkirjastasid ühiste kavatsuste memorandumi, et uurida e-kütuste tootmise võimalusi. Protio tahab Muuga sadamas toota e-metanooli, jätkusuutlikku lennukikütust ja potentsiaalselt e-NG-d.
Tallink Grupp tõdeb, et kestlikkusaruandeks on olnud keeruline valmistuda, sest ELi juhiseid töötatakse alles välja. Praegu on fookuses laevade energiatõhususe tõstmine ja töötajate heaolu kasvatamine pärast seljatatud kriisiaastaid.
Lisaks heitkogustele vähendas uute labade kasutuselevõtt ka veealuse müra ja laevavibratsiooni taset ning tõi kaasa rahalise säästu. Tallink Grupp kaalub, kas vahetada välja ka teiste laevade labasid.
Maailma juhtiv taastuvkomponendiga diislikütuse ja säästva lennukikütuse tootja Neste valiti Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksite (DJSI) hulka juba 18. aastat järjest. See saavutus rõhutab Neste jätkuvat pühendumist jätkusuutlikkusele ja tema positsiooni tugeva panustajana üleminekul vähem süsihappegaasiheiteid tekitavale majandusele ja ühiskonnale.