• 10.10.24, 13:52

Teadlane: tehnoloogia ja õigusruumi areng käigu käsikäes

Dekarboniseerimine on merenduses vältimatu. Selleks on vaja nii tehnoloogilisi lahendusi kui ka toetavat õigusruumi, kirjutab TalTech Eesti Mereakadeemia meretranspordi uurimisrühma järeldoktor Deniece M. Aiken (PhD).
Tehnoloogiliste uuenduste kõrvale on vaja õigusruumi kohanemist, kirjutab TalTech Eesti Mereakadeemia meretranspordi uurimisrühma järeldoktor Deniece M. Aiken.
  • Tehnoloogiliste uuenduste kõrvale on vaja õigusruumi kohanemist, kirjutab TalTech Eesti Mereakadeemia meretranspordi uurimisrühma järeldoktor Deniece M. Aiken.
  • Foto: TalTech
Maailm liigub jätkuvalt süsinikuneutraalse tuleviku poole, mistõttu on laevandus, mis kannab valdava osa ülemaailmsest kaubandusest, kriitilises punktis. Rahvusvaheline Mereorganisatsioon (IMO) on seadnud ambitsioonikad eesmärgid heitkoguste vähendamiseks. Kasvuhoonegaaside kogus peab 2030. aastaks vähenema vähemalt 20% ja 2050. aastaks 50% võrreldes 2008. aastaga tasemega.

Seotud lood

Uudised
  • 27.09.24, 10:47
USA ettevõte soovib hakata Muugal e-kütuseid tootma
USA rohemetalli ja kemikaale tootev ettevõte Protio ja Tallinna Sadam allkirjastasid ühiste kavatsuste memorandumi, et uurida e-kütuste tootmise võimalusi. Protio tahab Muuga sadamas toota e-metanooli, jätkusuutlikku lennukikütust ja potentsiaalselt e-NG-d.
Uudised
  • 10.10.24, 13:16
Suurtootja Akzo Nobel: tähtis pole üksnes värvipurgi sisu, vaid kogu elutsükkel
ESG kogemuslugu
Akzo Nobel Baltics esindajad tõdevad, et ESG tegevusteta pole keemiatööstuses võimalik konkurentsis püsidagi. Andmete avaldamisse suhtutakse resoluutselt: kõik peab olema teaduspõhine ja kontrollitav.
Saated
  • 24.07.24, 11:37
Tallinna Sadam otsib alternatiive: tavakütustel toimimine muutub aina kallimaks
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanoolil sõitev laev. Praegu on rohemetanool diislist ja LNGst veel oluliselt kulukam, kuid tavakütused muutuvad aina kallimaks.
Uudised
  • 26.08.24, 13:08
Tallinki kestlikkusaruanne: laevade energiatõhusus peab iga aastaga suurenema
Kestlikkusaruandluseks pole piisavalt juhiseid
Tallink Grupp tõdeb, et kestlikkusaruandeks on olnud keeruline valmistuda, sest ELi juhiseid töötatakse alles välja. Praegu on fookuses laevade energiatõhususe tõstmine ja töötajate heaolu kasvatamine pärast seljatatud kriisiaastaid.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.04.25, 15:38
Maag Food personalidirektor Relika Rohtoja: töötaja peab lahkuma töölt sama tervelt ja rõõmsalt, kui ta tuli
ESG-st rääkides on keskkonnamõjude ja läbipaistva juhtimise tähtsus teada-tuntud.„Social“ ehk sotsiaalne mõõde keskendub eeskätt töötajatele ja nende heaolule. „Inimesed on iga organisatsiooni tuum,“ rõhutab Maag Foodi personalidirektor Relika Rohtoja. „Jätkusuutlikkus ei tähenda üksnes loodusressursside säästlikku kasutamist, vaid ka tervete ja motiveeritud inimsuhete arendamist.“

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kestlikkusuudised esilehele