Teadlane: tehnoloogia ja õigusruumi areng käigu käsikäes
Dekarboniseerimine on merenduses vältimatu. Selleks on vaja nii tehnoloogilisi lahendusi kui ka toetavat õigusruumi, kirjutab TalTech Eesti Mereakadeemia meretranspordi uurimisrühma järeldoktor Deniece M. Aiken (PhD).
Tehnoloogiliste uuenduste kõrvale on vaja õigusruumi kohanemist, kirjutab TalTech Eesti Mereakadeemia meretranspordi uurimisrühma järeldoktor Deniece M. Aiken. Foto: TalTech
Maailm liigub jätkuvalt süsinikuneutraalse tuleviku poole, mistõttu on laevandus, mis kannab valdava osa ülemaailmsest kaubandusest, kriitilises punktis. Rahvusvaheline Mereorganisatsioon (IMO) on seadnud ambitsioonikad eesmärgid heitkoguste vähendamiseks. Kasvuhoonegaaside kogus peab 2030. aastaks vähenema vähemalt 20% ja 2050. aastaks 50% võrreldes 2008. aastaga tasemega.
USA rohemetalli ja kemikaale tootev ettevõte Protio ja Tallinna Sadam allkirjastasid ühiste kavatsuste memorandumi, et uurida e-kütuste tootmise võimalusi. Protio tahab Muuga sadamas toota e-metanooli, jätkusuutlikku lennukikütust ja potentsiaalselt e-NG-d.
Akzo Nobel Baltics esindajad tõdevad, et ESG tegevusteta pole keemiatööstuses võimalik konkurentsis püsidagi. Andmete avaldamisse suhtutakse resoluutselt: kõik peab olema teaduspõhine ja kontrollitav.
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanoolil sõitev laev. Praegu on rohemetanool diislist ja LNGst veel oluliselt kulukam, kuid tavakütused muutuvad aina kallimaks.
Tallink Grupp tõdeb, et kestlikkusaruandeks on olnud keeruline valmistuda, sest ELi juhiseid töötatakse alles välja. Praegu on fookuses laevade energiatõhususe tõstmine ja töötajate heaolu kasvatamine pärast seljatatud kriisiaastaid.
Novembri keskel selgusid Porchester Hallis Londonis maineka Corporate Reporting Awards 2024 võitjad enam kui tosinas kategoorias, kus parima ESG raporti võitjaks tunnistati Coca-Cola Hellenic Bottling Company.