Kristi Klaas Realo kriitikast: kliimaseadus ei hakka kunagi ütlema, mitu korda nädalas liha süüa
Kliimaseaduses arvestatakse olemasoleva tehnoloogiaga ja meetmed pandi paika töörühmadega. Eesmärgid ei rakendu otse ettevõtjatele või üksikisikutele, vaid riigile, kirjutab kliimaministeeriumi rohereformi asekantsler Kristi Klaas vastuseks Kai Realo kriitikale.
Kliimaministeeriumi rohereformi asekantsler Kristi Klaas ütleb, et kliimaseadus üksi ei suuda keskkonda kaitsta ega majandust edendada.
Foto: Raul Mee
Kliimakindla majanduse seadust (lühidalt kliimaseadust) luues oleme võtnud algusest peale eesmärgiks teha raamseadus, mis annab suunad ja põhimõtted, et meie majandus saaks puhtaks ja konkurentsivõimeliseks. Praegune seadus annab suuna, aga jätab ka vajalikku valikuvabadust.
Kliimaseadus on jõudnud tagasi valitsusse, kuid ettevõtjad on endiselt kriitilised. Tööandjate keskliidu volikogu juht Kai Realo ütleb, et kliimaseadusega tuleb kindlasti edasi minna, aga vaja on rohkem selgust ja arusaamist, kuidas see meie ühiskonda mõjutab.
Kliimaministeerium saatis kliimaseaduse eelnõu valitsusele. Tööandjate keskliit aga ei toeta praegusel kujul kliimaseadust ja soovitab riigil sellest loobuda.
“Kliimakindla majanduse seaduse koostamine on üks suurimaid kaasamisprotsesse Eesti ajaloos,” seisab uhke lause kliimaministeeriumi lehel. Need, kes olid kaasatud, pole selle väitega sugugi nõus.
Eesti transpordiettevõte Linford Transport OÜ kasutab Neste MY taastuvtoorainest diislikütust, sest see on osutunud kasulikuks rahvusvaheliste vedude korraldamisel. Oluliste äriotsuste tegemisel on ettevõte keskendunud partnerlussuhteid toetavatele ja konkurentsivõimet tõstvatele tegevustele ning selles on suurt rolli mänginud jätkusuutlikkus.