Viiendat aastat järjest sõidab Tallinna Lastehaigla reanimobiil Neste MY Renewable Diesel kütusega.
- Tallinna Lastehaigla Toetusfond: „Kõrge CO2 heide lihtsalt ei sobi meie plaani“ Foto: Tallinna Lastehaigla
“Tekkis võimalus kasvuhoonegaaside emissiooni vähendamiseks Lastehaigla reanimobiili sõitudes ja me haarasime sellest võimalusest kinni,” ütles Tallinna Lastehaigla Toetusfondi juhataja Inna Kramer.
“Aastas teeb reanimobiil keskmiselt 250 väljasõitu. Lisaks toimub vastavalt vajadusele vastsündinute transport Tallinna sünnitusmajadest ning teistest Eesti haiglate sünnitusosakondadest Lastehaigla vastsündinute osakonda,” rääkis Kramer.
“Meie reanimobiiliteenistuse teeninduspiirkond on Põhja-Eestis Tallinnast kuni Paideni ning saartest Narvani. Lastehaigla põhitöö on noorte elude päästmine,” rõhutas Kramer.
Reanimobiil, mis transpordib kõige kriitilisemas seisundis patsiente
Nii Lastehaiglas praegu kasutusel olev reanimobiil kui ka haigla eelmine reanimobiil on needsamad sõidukid, mis viis aastat tagasi esmakordselt fossiilse diisli asemel Neste MY Renewable Diesel taastuvkütust tankisid.
Lastehaigla haldusosakonna juhataja Peeter Inšakov märkis, et reanimobiil, mida on tangitud Neste MY-ga esimesest päevast peale, on endiselt kasutuses. “Ja kuigi kütusepaaki vaadates on keeruline midagi arvata, siis nähtavaks plussiks kütusevahetuses on see, et kiirabilüüsi sõites ei hakka haigla töötajatele ja lastele ninna tugevad diisliaurud, sest Neste MY on lõhnatu.“
- Tallinna Lastehaigla Toetusfond: „Kõrge CO2 heide lihtsalt ei sobi meie plaani“ Foto: Tallinna Lastehaigla
“Kütuselõhnad ja kõrge kasvuhoonegaaside heide lihtsalt enam ei sobi meie plaani,“ rääkis Inšakov. „Seetõttu on meil hea meel, et selle ülemineku esimeste hulgas ära tegime, üsna varsti pärast seda, kui Neste taastuvdiisliga turule tuli.”
“Selline jätkusuutlikum lahendus sobib meile ja on näha, et siin tõesti mõeldakse inimeste peale,“ ütles Inšakov. ”Neid sadu tuhandeid kilomeetreid, mis Lastehaigla reanimobiil on Eesti laste tervise nimel ja elude päästmiseks maha sõitnud, ei oska vist keegi täpselt kokku lugeda.“
“Reanimobiil on eriline sõiduk, sest peab sobima igas vanuses patsientidele – nendega transporditakse lapsi alates sügavalt enneaegsetest beebidest kuni 18-aastaste noorukiteni. See seab juba sõidukile väga palju eritingimusi ning sisuliselt võib öelda, et läbi aastate kasutusel olnud sõidukid on meile alati tehtud rätsepatööna meie kõiki vajadusi arvesse võttes,“ selgitas Lastehaigla haldusosakonna juhataja.
- Tallinna Lastehaigla Toetusfond: „Kõrge CO2 heide lihtsalt ei sobi meie plaani“ Foto: Tallinna Lastehaigla
Kogemus: Üleminek taastuvale kütusele oli kõigile arusaadav ja väga paindlik
Neste Eesti peadirektor Matti Tähti sõnul viis aastat tagasi Tallinna Lastehaigla reanimobiilides kasutusele võetud Neste MY Renewable Diesel on keemilistelt omadustelt sarnane fossiilsele diislikütusele.
“Üleminek taastuvale kütusele oli kõigile arusaadav ja väga paindlik,” kommenteeris Inšakov.
“Selle mängu ilu seisneb selles, et meie taastuvdiislit tohib kasutada paindlikult - puhtal kujul või mis tahes vahekorras segatuna fossiilse diisliga, ilma et kaotataks kütuseomadustes,“ jätkas Neste Eesti peadirektor.
See tähendab Tallinna Lastehaigla puhul, et olukordades, kus reanimobiili väljasõit toimub Eesti teise otsa ning autojuhil on vaja teel olles kütust juurde tankida, saab ta paaki panna vajadusel ka fossiilset diislit. “Tallinnas harjusid autojuhid aga tankima Neste MYd,” märkis Inšakov.
“Neste MY Renewable Diesel on toodetud 100% jäätmetest ja jääkidest ja mille kasvuhoonegaaside heide on keskmiselt 90%* väiksem võrreldes fossiilse diisliga. See on külmakindel (kuni -30 kraadi) ja pika säilivusajaga – need omadused muudavad kütuse isegi paremaks kui fossiilse diisli,“ selgitas Tähti.
* Kasvuhoonegaaside heite vähendamise arvutuse metoodika sõltub tegutsemispiirkonna õigusaktidest, milles on sätestatud näiteks Euroopa puhul ELi II taastuvenergia direktiiv 2018/2001/EL ja USA puhul California LCFS, ning toorainesegust, mida kasutatakse toote valmistamiseks iga turu jaoks.
- Tallinna Lastehaigla Toetusfond: „Kõrge CO2 heide lihtsalt ei sobi meie plaani“ Foto: Tallinna Lastehaigla
Tähti lisas, et tegemist on üleminekulahendusega, mis sobib hästi tänaste vajadustega. “Järjest rohkem ärisid ja samuti tarbijaid mõtlevad, kuidas oma vähendada koormust keskkonnale. Neste on loonud innovaatilise lahenduse, kus inimesed ja ettevõtted ei pea oma autot või autoparki vahetama, vaid neil on võimalus lihtsalt vahetada kütust ja seeläbi vähendada oma sõidu emissiooni. Neste eesmärk on luua parem planeet meie lastele. Samuti on meil hea meel, et saame õla alla panna Lastehaigla reanimobiilide jätkusuutlikumas muutmisele,” ütles ta.
Osapooled on kindlad koostöö tuleviku osas. Täna tehakse pooled Tallinna Lastehaigla reanimobiili sõidud Neste MY Renewable Diesel kütusega.
Tallinna Lastehaigla reanimobiilid on Neste kütusega sõitnud juba 31 aastat
“Lastehaigla toetusfondi abistamine on traditsioon, millesse Neste hea meelega panustab,“ jätkas Neste Eesti peadirektor.
“Kui Neste Tallinna Lastehaigla toetamisega 31 aastat tagasi alustas, olid erinevad heategevusprojektid Eestis alles üsna algusjärgus,” ütles Kramer Tallinna Lastehaigla Toetusfondi poolt. “On rõõmustav, et Nestes mõisteti, et laste tervisesse ning seeläbi kogu ühiskonna arengusse panustamine on loomulik ja vajalik. Neste on haigla toetusfondi kõige pikaaegsem koostööpartner, suur tänu selle eest,“ ütles Kramer.
Ühtekokku on Neste toetanud Tallinna Lastehaigla reanimobiili väljasõite vabariigi algusaastatest peale, olles esimeste hulgas, kes Eestis sotsiaalse sponsorlusega tegelema hakkas.
- Tallinna Lastehaigla Toetusfond: „Kõrge CO2 heide lihtsalt ei sobi meie plaani“ Foto: Tallinna Lastehaigla
Tallinna Lastehaigla Toetusfond on heategevusfond, mille eesmärgiks on aidata kaasa igati lastesõbraliku haigla kujundamisele ja parima võimaliku meditsiinilise abi toomisele Tallinna Lastehaiglasse ning muuta ühiskonna suhtumist lastesse ja laste, eriti haigete laste probleemidesse.
Neste Eesti on annetanud Tallinna Lastehaiglale kütust reanimobiili väljasõitudeks alates 1993. aastast, mil toetusfond asutati. Täna ütleb fondi juhataja Inna Kramer, et fondile jätkusuutlikkuse agendat luues oli oluline, et lisainvesteeringuid ei oleks vaja teha, et võtta sõidukites kasutusele taastuvtoorainest Neste MY Renewable Diesel kütuse.
Loe Neste MY taastuvtoorainest diislikütuse kohta: www.nestemy.ee Seotud lood
Euroopa Komisjoni mõjuhinnangutest lähtuvalt on aastaks 2030 ikka veel suurem osa maanteel liikuvatest sõidukitest bensiini- või diislimootoriga. Neste partnerlussuhete juhi Mats Hultmani sõnul on tähtis üleminekuajal pakkuda kestlikke kütuselahendusi ka neile sõidukitele ja masinaparkidele, mida ei ole otstarbekas välja vahetada näiteks elektriliste vastu.