Euroopa autoturg kasvab elektri ja hübriidide toel, Eestis langus süveneb
Euroopa autoturgu veab selgelt üles elektri- ja hübriidautode müük, samas kui sisepõlemismootoriga autode osakaal langeb. Eestis uute autode müük langeb.
Uute autode müük on Eestis langenud mitu kuud järjest.
Foto: Andras Kralla
Euroopa Liidu uute sõiduautode turg püsib mõõdukas kasvutrendis: mais müüdi liikmesriikides 926 682 uut autot ehk 1,6% enam kui aasta varem. Samas on viie kuu kokkuvõttes turg siiski veel miinuses – jaanuarist maini on registreeritud veidi üle 4,56 miljoni auto, mis on 0,6% vähem kui 2024. aasta samal perioodil.
Fossiilkütuste osakaal on transpordisektoris hoopis kasvanud, heitkogustega kauplemise süsteemi ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld. Kui palju kõik lõpuks maksma läheb, ei tea täna keegi.
Elektriautode müügis on suur potentsiaal ja põhjuseid, mis on siiani takistanud nende soetamist, jääb järjest vähemaks, kirjutab Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik Infopanga konkurentsiraportis.
Viimase 15 aastaga on elektriauto sõit läinud oluliselt paremaks, kuid müüdid takistavad endiselt selliste sõidukite müüki, ütles Topauto müügijuht Janek Eskor.
Kiviõli Keemiatööstuse territooriumile rajatud akupark on Eestis esimene omataoline, kus salvestuslahendus on integreeritud tööstuse energiaahelasse, ühendades kohaliku päikesepargi, Kiviõli Keemiatööstuse elektritarbimise ja elektrisalvestamise ühtseks süsteemiks.